czwartek, 6 czerwca 2013

Zapiekanka slow food z pastą pieczarkową!

Idealne danie na śniadanie, lunch lub kiedy zaskoczą Cie znajomi :)
czas przygotowania to maksymalnie 5 minut, resztę za Ciebie zrobi piekarnik.
Moje zapiekanki zrobiłam z ciemnego, razowego chleba z ziarnami. Jest bardzo syty i przede wszystkim zdrowy.



potrzebujemy: 
chleb razowy lub bagietkę
kilka pieczarek
masło
szczypiorek 
sól
pieprz 
kilka szparagów (dla dopełnienia smaku)
ser żółty 


Chleb pokroiłam na spore pajdy. Pieczarki starłam na tarce z możliwie najmniejszymi oczkami. Do wiórków pieczarkowych dodałam szczyptę soli, pieprzu i płaską łyżkę masła. Pastę wymieszałam do gładkiej konsystencji i dodałam szczypiorek. 



Pajdy chleba grubo posmarowałam pastą pieczarkową i włożyłam do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni. 8-10 minut zapiekanki powinny piec się tylko od góry. 






Później ułożyłam na nich cienkie paski sera tworząc "kratę" i włożyłam zapiekanki raz jeszcze do piekarnika na 2 minuty- tym razem piekąc od dołu. 



 Na koniec układam kilka ugotowanych, zielonych szparagów na gotowym daniu :)



SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz