czwartek, 6 czerwca 2013

Śniadanie mistrzów!
W tym całym pędzie czasem przychodzi taki dzień, który chcemy rozpocząć cudownym śniadaniem. Dla mnie wymarzone śniadanie to jajka! Nie zawsze jest czas, żeby poświęcić te kilka minut na zrobienie ich... dzisiaj miałam wystarczająco długi poranek aby zrobić niesamowicie pyszne śniadanie, które da mi siłę na cały dzień! Wczoraj w osiedlowym warzywniaku kupiłam świeżutkie, zielone szparagi (które uwielbiam), w lodówce znalazłam kawałek szynki surowej, wędzonej. To trio dało fantastyczny efekt!
SZPARAGI Z SZYNKĄ I JAJKAMI W KOSZULKACH


potrzebujemy:
szparagi zielone
dwa jajka
szynka surowa wędzona lub parmeńska
oliwa z oliwek
ocet
sól
pieprz 

Na początek myjemy szparagi (są młode więc nie będę ich obierać). Szparagi wkładam do garnka do gotowania na parze. Powinny być gotowe za około 5 minut (wszystko zależy od ich świeżości)


W wolnym czasie na patelni lub w piekarniku (będzie zdrowiej) rumienię plastry szynki.

Przed Wami największe wyzwanie- czyli jajka w koszulkach:)


Do średniej wielkości garnka wlewam wodę (na 5 palców) i dolewam około 150ml octu (ja użyłam zwykłego, można dodać octu balsamicznego). Wodę doprowadzam do wrzenia po czym zmniejszam temperaturę, aby w garnku woda się uspokoiła. jedno jajko wbijam do malej miseczki. Szybkim ale delikatnym ruchem jajko wpływa do gorącej (ale nie gotującej się) wody. Jajko szybko formuję łyżką aby się nie rozlało po całej powierzchni wody. Po chwili wyciągam cedzakiem i wkładam do głębokiego talerza z zimną wodą (zapobiegnie to stwardnieniu żółtka). Jajko przed podaniem na chwilę wrzucam do gorącej wody, aby je podgrzać.
Jajka w koszulkach zrobić nie jest łatwo, ale warto! Za pierwszym razem udalo mi się dopiero przy czwartej próbie. Teraz wychodzi za każdym razem :) 
życzę powodzenia i smacznego!!!

Piszcie czy samakowało :)

1 komentarz:

  1. zawsze chciałam zrobić jajka w koszulkach ale nigdy nie miałam odwagi, ze szparagami smakują rewelacyjnie. nie jest to takie trudne jak myslałam, dla takiego smaku warto podjąć wyzwanie.

    OdpowiedzUsuń